En visuell grön tråd

När Åkerströms vände sig till oss ville de skapa en tydlig, lugn och genomtänkt visuell identitet – som kunde bära deras verksamhet från trädgård till inredning, och kännas lika hemtrevlig i ett växthus som i ett vardagsrum.

  • En klassisk, elegant typografi – förankrad i det svenska, med en personlig karaktär
  • En dämpad färgpalett i gröna och naturvita toner – för att förstärka lugn, harmoni och naturlighet
  • En symbolburen logotyp med distinkt Å som sticker ut, men fortfarande känns tidlös
  • Cirkulära emblem och varianter – för användning i sociala medier, dekaler, etiketter och stämplar
  • Ett budskap som sätter tonen: Grönt ute, harmoniskt inne

Ton i ton med naturen

Färgpaletten går i dämpade gröna nyanser och mjuka naturtoner – noga utvalda för att förmedla lugn, harmoni och en känsla av att vara nära det levande. En grund som låter både varumärket och växtligheten ta plats.

Fick du inspiration? Vi hjälper dig ta det vidare.

Maila oss
hej@citrusign.se

Öppna mail

Livechatt
Vardagar 8-16

Öppna chatt