

När Åkerströms vände sig till oss ville de skapa en tydlig, lugn och genomtänkt visuell identitet – som kunde bära deras verksamhet från trädgård till inredning, och kännas lika hemtrevlig i ett växthus som i ett vardagsrum.
- En klassisk, elegant typografi – förankrad i det svenska, med en personlig karaktär
- En dämpad färgpalett i gröna och naturvita toner – för att förstärka lugn, harmoni och naturlighet
- En symbolburen logotyp med distinkt Å som sticker ut, men fortfarande känns tidlös
- Cirkulära emblem och varianter – för användning i sociala medier, dekaler, etiketter och stämplar
- Ett budskap som sätter tonen: Grönt ute, harmoniskt inne

Ton i ton med naturen
Färgpaletten går i dämpade gröna nyanser och mjuka naturtoner – noga utvalda för att förmedla lugn, harmoni och en känsla av att vara nära det levande. En grund som låter både varumärket och växtligheten ta plats.